Zwroty i Reklamacje
Zwrot produktów
Wszystkie produkty zakupione w sklepie online Expert Snu możesz zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku, jak to zrobić
Krok 1
W ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki należy wypełnić pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy - znajdziesz je TUTAJ.
Możesz też napisać takie oświadczenie ręcznie.
Krok 2
Pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy dostarczyć do sprzedawcy:
- pocztą na adres salonu Expert Snu ul. Hanasiewicza 6A, Rzeszów 35-103
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres salon@expertsnu.pl
Zasady zwrotu towarów
- Zwracany produkt nie może mieć śladów użytkowania, musi posiadać metki i nieuszkodzone opakowanie.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Pieniądze są zwracane przelewem na wskazany rachunek bankowy.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży towaru, który ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłany pocztą konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, a wysokość szacowanej kwoty w przypadku produktów ponadgabarytowych wynosi 70-500 zł.
Jak zabezpieczyć produkt i na co zwrócić szczególną uwagę?
Przygotowanie paczki do zwrotu jest kluczowym krokiem, który wpływa na bezpieczny transport zwracanego produktu. Jako nadawca paczki, ponosisz odpowiedzialność za właściwe zabezpieczenie zawartości, aby uniknąć uszkodzeń w transporcie. Jeśli paczka nie zostanie odpowiednio przygotowana, a my otrzymamy uszkodzony towar, możemy skorygować kwotę zwrotu w zależności od powstałych szkód. Jeżeli zwracany produkt zostanie uszkodzony lub będzie nosił ślady użytkowania, kwota zwrotu może być pomniejszona. Dodatkowo, nieprawidłowo zabezpieczona paczka może zostać odrzucona przez przewoźnika.
Aby zapewnić bezpieczny transport zwracanego produktu możesz zapakować go w oryginalne opakowanie, upewniając się, że nie jest ono uszkodzone, a wszelkie poprzednie etykiety zostały usunięte. Jeśli konieczne jest użycie nowego opakowania, dostosuj je do wagi i zawartości przesyłki, zwracając uwagę na limity wymiarów i wagi przyjęte przez wybranego przewoźnika.
Następnie, zabezpiecz zawartość paczki zgodnie z charakterem produktu. Delikatne przedmioty, takie jak kołdry, poduszki czy pościele powinny być umieszczone w opakowaniu chroniącym je przed przypadkowym zgnieceniem lub zamoczeniem. Cięższe produkty natomiast wymagają mocniejszego opakowania, aby uniknąć rozerwania się paczki. Produkty wielkogabarytowe takie jak materace (w szczególności posiadające sprężyny lub warstwę kokosu) bezwzględnie muszą być transportowane na płasko, w innym przypadku istnieje duże ryzyko uszkodzenia rdzenia materaca, tym samym odmowy przyjęcia przez nas zwrotu.
Pamiętaj również o solidnym zamknięciu paczki przy użyciu odpowiedniej taśmy, by uniknąć jej otwarcia w trakcie transportu. Dodatkowo, sprawdź, czy produkt jest stabilnie umieszczony w opakowaniu, i w razie potrzeby skorzystaj z dodatkowych wypełniaczy, takich jak folia bąbelkowa. Zadbaj o to, aby wypełniacze były odpowiednie i niezawodne, a także rozważ opcję ubezpieczenia przesyłki dla dodatkowej ochrony.
Reklamacja produktów
Masz prawo reklamować produkt kupiony w sklepie Expert Snu w ciągu 2 lat od daty zakupu towaru. Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku jak to zrobić
Reklamacja w kilku krokach
Wypełnij ogólny formularz reklamacji, znajdziesz go TUTAJ.
Wypełniony formularz możesz dostarczyć:
- pisemnie na adres salonu Expert Snu ul. Hanasiewicza 6A, Rzeszów 35-103
- osobiście w każdym salonie Expert Snu
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres salon@expertsnu.pl
Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;
(2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz
(3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub produkt) związane z przedmiotem reklamacji.
Możemy także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez nas.
W ciągu 14 dni od daty dostarczenia reklamacji sklep ma obowiązek ustosunkować się do niej.
Zasady reklamacji
- W przypadku uznania żądania zwrotu pieniędzy, zwrot zostanie dokonany w takiej samej formie, w jakiej zostało opłacone zamówienie.
- W przypadku Klienta będącego konsumentem (osoba fizyczna) koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca.
- W przypadku Klienta niebędącego konsumentem (firma) koszt dostarczenia ponosi Klient.
- W przypadku produktów takich jak łóżko lub materac marki GUENO oraz M&K Foam Koło reklamacja rozpatrywana jest przez serwis producenta w miejscu w którym przebywa zakupiony przez konsumenta towar.
- W szczególnie skomplikowanych przypadkach reklamacja rozpatrywana będzie indywidualnie.
- Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
- Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub produkt) związane z przedmiotem reklamacji.
- Możemy także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez nas.
- W razie wątpliwości zachęcamy do kontaktu z pracownikiem sklepu - możesz to zrobić telefonicznie, bezpośrednio w salonie, za pośrednictwem poczty elektronicznej (salon@expertsnu.pl) lub czatu na stronie sklepu online.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności za zgodność produktu z umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
Gdzie znajdziesz regulacje prawne dotyczące reklamacji
Podstawa i zakres odpowiedzialności za zgodność produktu z umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
Mamy dwa rodzaje odpowiedzialności za zgodność produktu z umową:
- ustawową Sprzedawcy – jest to odpowiedzialność wynikająca z przepisów prawa, poniżej znajdziesz szczegółowe informacje, gdzie jest ona uregulowana, tej odpowiedzialności nie można wyłączyć w przypadku konsumentów;
- umowną (np. gwarancja udzielana przez gwaranta) – jest to odpowiedzialność dodatkowa, ma zastosowanie w przypadku, gdy dany produkt jest objęty np. gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta). Szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji znajdziesz w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji;
Poniżej znajdziesz szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy na podstawie przepisów prawa - w zależności od rodzaju produktu (rzecz ruchoma, treść lub usługa cyfrowa) oraz w zależności od daty zawarcia umowy (do 2022 r., czy od 2023 r.):
- Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – rzeczy ruchomej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi produkt bez wad.
- Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a - 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności produktu z umową sprzedaży.
- Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli dostarczanie takiego produktu miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności produktu z umową sprzedaży.